Op 8 februari sluit de hippe fastfoodketen Chipotle in de gehele VS voor een aantal uren zijn deuren om te kunnen vergaderen met al zijn medewerkers. Het bedrijf gaat het hebben over voedselveiligheid.
De vergadering volgt op meerdere E.Coli uitbraken afgelopen jaar. Chris Arnold, woordvoerder van Chipotle, zegt: "We willen onze teams bedanken voor hun harde werk, veranderingen bespreken om de voedselveiligheid te verbeteren, praten over de rol van restaurants en vragen van onze medewerkers beantwoorden".
De verkopen van het bedrijf daalden met 30% in december. Chipotle start in februari een marketingcampagne die klanten opnieuw naar de restaurants moet trekken. De fastfoodketen biedt bijvoorbeeld aanbiedingen aan via email. Voedselveiligheid zal geen expliciet onderdeel zijn van de nieuwe campagne, aldus FoxNews.
Chipotle paste naar aanleiding van de voedselvergiftigingen al zijn bereidingswijzen aan. Oprichter Steve Ells laat weten dat klanten in de restaurants nog altijd 'in de keuken kunnen blijven kijken' om te zien hoe hun biefstuk gegrilld wordt of de rijst gestoomd. Chipotle laat zich voorstaan op ter plekke vers bereid voedsel, om zich te onderscheiden van andere fastfoodketens. Toch zijn vermoedelijk juist daar de besmettingen en verdere problemen door ontstaan.
Fox - Chipotle to close all restaurants for company-wide meeting in February
De vergadering volgt op meerdere E.Coli uitbraken afgelopen jaar. Chris Arnold, woordvoerder van Chipotle, zegt: "We willen onze teams bedanken voor hun harde werk, veranderingen bespreken om de voedselveiligheid te verbeteren, praten over de rol van restaurants en vragen van onze medewerkers beantwoorden".
De verkopen van het bedrijf daalden met 30% in december. Chipotle start in februari een marketingcampagne die klanten opnieuw naar de restaurants moet trekken. De fastfoodketen biedt bijvoorbeeld aanbiedingen aan via email. Voedselveiligheid zal geen expliciet onderdeel zijn van de nieuwe campagne, aldus FoxNews.
Chipotle paste naar aanleiding van de voedselvergiftigingen al zijn bereidingswijzen aan. Oprichter Steve Ells laat weten dat klanten in de restaurants nog altijd 'in de keuken kunnen blijven kijken' om te zien hoe hun biefstuk gegrilld wordt of de rijst gestoomd. Chipotle laat zich voorstaan op ter plekke vers bereid voedsel, om zich te onderscheiden van andere fastfoodketens. Toch zijn vermoedelijk juist daar de besmettingen en verdere problemen door ontstaan.
Behalve door company-wide aandacht te besteden aan voedselveiligheid, zet Chipotle ook de ouderwetse 'prijslokker' in om klanten terug te lokken naar zijn filialen. TakePart legt uit dat Chipotle filiaalhouders de komende weken twee keer zoveel eten gratis mogen weggeven als normaal. Dat betekent dat ieder restaurant naar eigen inzicht een klantenlokker kan inzetten.
De aankondiging van de maatregelen leidde tot een stijging van het aandeel. In 2015 raakte het aandeel Chipotle 30% van zijn beurswaarde kwijt, als gevolg van diverse uitbraken van E.coli, norovirussen en Salmonella. In totaal werden meer dan 500 mensen in 10 staten ziek na het eten bij Chipotle.