“Er staat de komende tijd veel te gebeuren in dit kanaal”, dat zegt Tony Wijntuin van adviesbureau Wyne & Innovation over winkels op campuslocaties, meldt de LevensmiddelenKrant.

Het adviesbureau adviseert in de ontwikkeling en realisatie van voorzieningen op high traffic-locaties waaronder campusterreinen van onderwijsinstellingen. Volgens Wijntuin is het niet voor niets dat vooral supermarkten zich op campuslocaties storten. Een campus is een prachtige plek voor retailers om hun merk te promoten en een relatie op te bouwen met hun (toekomstige) klanten. Het is daarnaast ook een goede plek om inzicht te krijgen in hoe millennials zich gedragen en wat hun eisen en wensen zijn. Er zijn weinig andere plekken waar je deze specifieke doelgroep als enige klant hebt.

De strijd op de campus gaat voornamelijk tussen Spar en AH to go, maar ook cateraars, zoals Appèl, zitten niet stil en lanceren hun eigen gemaksformules.
LMK - 'Veel op komst in gemakswinkels campus'
Reageer
  • Deel
Druk af