FrieslandCampina brengt onder het merk Campina kaas op de markt zonder toegevoegde kleurstoffen. Onder het zuivelmerk Campina is nu melk, yoghurt, vla, zuiveldrankjes, room en boter krijgen. Met de uitbreiding naar kaas doet FrieslandCampina aan 'merkstretch'. "Campina is het grootste zuivelmerk van Nederland. Een boterham met kaas is niet weg te denken uit de Nederlandse eetcultuur. Het is dus een logische stap voor Campina om kaas van Nederlandse bodem te introduceren die rijk is aan voedingsstoffen", aldus Berndt Kodden, Managing Director FrieslandCampina Branded Netherlands in het persbericht.

Campina kaas is 100% natuurlijk en bevat geen toegevoegde kleurstoffen. Daardoor is de kaas lichter van kleur dan gangbare kaas. De kazen zijn gemaakt met Nederlandse weidemelk - melk van koeien die minimaal 6 uur per dag, minstens 120 dagen per jaar in de Nederlandse wei grazen. Campina mikt met grotere verpakkingen tegen een relatief scherpe prijs - 10% onder de A-merkkaasprijzen - op het midden van de markt en met name op gezinnen met kinderen. Voor de kinderen is Campina kaas verkrijgbaar in de vorm van plakken 'Koetjeskaas' in de vorm van een koeienkop, aldus Distrifood.
Distrifood - Campina valt kaasmarkt aan - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af