Dat is de nieuwe trend, zegt het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in zijn jaarlijkse trendvoorspelling die begin deze maand uitkwam.

Vakblad Out-of-Home las de alleen voor leden toegankelijke publicatie en vatte die samen. Pizzascooters, maaltijdkoeriers, cafetaria’s, lokale cateraars en restaurants, zelfs met Michelin-sterren, brengen buiten de deur eten bij je thuis op het moment dat wij dat willen.
Deze manier van eten gaat concurreren met supermarkten. Consumenten houden op te denken in 'buiten de deur' en 'thuis' eten omdat alle mogelijkheden overal mogelijk worden. Daarbij komt ook nog eens dat we op steeds meer plekken kwalitatief goed buiten de deur kunnen eten, zoals bij bouwmarkten en pompstations, die ook een graantje mee willen pikken van thuisbezorging of meeneemdiensten.

Het vakblad vat de analyse van FSIN als volgt samen: "De consument denkt niet meer in kanalen, maar in behoeftes en dus verdwijnen de schotten tussen out-of-home en at-home, onder andere door meer bezorging. Dit zal richting de toekomst alleen maar verder groeien, aldus het FSIN."

Out-of-Home - Out-of-home dringt woonkamer binnen
Reageer
  • Deel
Druk af