De verkoop van alcoholvrij bier en speciaalbieren groeit, terwijl de verkoop van pils stagneert. Dat laten cijfers van de brancheorganisatie Nederlandse Brouwers zien. De consumptie van speciaalbier steeg afgelopen jaar met 13% (tot 1.109.649 hectoliter), die van alcoholvrij bier met 18%. Vergeleken met 2010 is de verkoop van alcoholvrijbier gestegen met 215%, van 125.000 hectoliter naar 394.000 hectoliter. Bij een licht dalend marktaandeel, is pils is nog steeds het meest gedronken bier (9.989.825 hectoliter). De brancheorganisatie ziet in de cijfers een groeiende vraag naar verantwoord alcoholgebruik. In hectoliters gemeten blijkt niettemin de markt voor alcoholhoudende bieren verreweg de sterkste stijger.
Nederlandse Brouwers - Consumptie alcoholvrij bier verdriedubbeld sinds 2010
Lees ook
-
0
+Verantwoord alcohol schenken: Grolsch wil alles met niks 12 dec 2019
- 0 Blik ook voor bijzondere bieren 24 mei 2019
-
4
+Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder 15 apr 2019
-
4
+Biergigant lanceert alcoholvrij abdijbier 16 nov 2018
-
0
+AB InBev maakt meer winst met minder bier 1 mrt 2018