Het Belgische bierbrouwersconcern AB InBev vermeldt vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie op zijn etiketten en blikjes. Ook de website tapintoyourbeer.com en de merkenwebsites van de brouwer gaan informatie bieden over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën.

AB InBev wil afrekenen met hardnekkige mythes bier als dikmaker.

Uit een onderzoek door Ipsos blijkt dat de consument het aantal calorieën in bier flink overschat. Zo denken Belgen dat in bier 106 calorieën per 100 ml zitten, terwijl dit er in werkelijkheid 45 zijn, schrijft Retail Detail. Voor wijn komen Belgen meer in de buurt. Gemiddeld schatten ze dat 100 ml wijn 97 calorieën bevat. In werkelijkheid gaat het om 80.

AB Inbev is ervan overtuigd dat informatie over calorieën de beeldvorming over bier ten goede komt. "Onderzoek heeft aangetoond dat consumenten interesse hebben in die info. En wij hebben niets te verbergen", zegt Steve Leroy van AB Inbev in De Standaard. Ook andere brouwers uit de handelsorganisatie Brewers of Europe, zoals Heineken en Carlsberg, plaatsen straks informatie op hun labels.
RetailDetail - AB InBev wil af van het bierbuik-imago - RetailDetail
Reageer
  • Deel
Druk af