Woensdag gaat het populaire Britse bak-programma The Great British Bake Off weer van start. Supermarkten zijn druk met het inslaan van voldoende ingrediënten voor alle baksels. Supermarktketen Morrisons heeft zelfs een speciale bake-officer aangesteld. Anastasia Duncanson moet er niet alleen voor zorgen dat er genoeg bloem, gist en suiker is, maar ook inspelen op verrassende ingrediënten die een grote hit kunnen worden. Vorig seizoen nam de verkoop van de goudbes toe met 180% nadat deze in het programma werd gebruikt. Ook voor andere ingrediënten was dit Bake Off Effect te zien. De verkoop van geconfijte gember nam zelfs toe met 315%.
The Guardian - Cherries? Icing sugar? Retailers race to predict Bake Off?s latest hit ingredient
Lees ook
-
0
+Waarom Amerikaanse investeerders Britse supermarkten willen kopen 22 jun 2021
- 33 Sla op de bon in Britse supers 3 feb 2017
- 0 Finale ‘Great British Bake Off’ best bekeken tv-programma 2015 in VK 17 dec 2015
- 1 ‘Great British Bake Off’ blijkt kijkcijferkanon 28 sep 2015
- 0 “Lidl en Aldi grootste bedreiging voor supers ooit” 15 mrt 2014
- 12 Prijzenslag bedreiging imago AH 16 nov 2013
- 0 Consument blij met technologische vernieuwingen supers 28 aug 2013
- 0 Akkoord over minder zout en vet in vleeswaren 22 mei 2013
- 1 Heel wat Britten kopen vlees op ‘looks’, niet op de prijs 28 jan 2013
- 1 Consument bezuinigt op (uit) eten en gaat online 6 sep 2012
Lekker tegenstrijdig weer: willen oa de supers obesitas tegengaan, in Engeland notabene, maar dan gaan ze wel DIT doen? Wie neemt wie nou in de maling?