Supermarkt Coop in de Britse stad Coventry vervangt snoep bij de kassa door gezondere alternatieven. In de plaats van ongezonde producten waarvan de verpakkingen verleidelijk zijn voor kinderen, komen onder meer vers fruit en repen van 100% fruit. Door aanpassing van het aanbod in het 'zeurrekje' bij de kassa hoopt Coop het aantal impulsaankopen te verminderen in de strijd tegen kinderobesitas. “We breiden het assortiment uit en laten ons hierbij leiden door onze klanten”, meldt de Coop in de Coventry Telegraph. In de Amerikaanse staat Utah is eenzelfde initiatief gestart.
Co-op to remove sweets from checkouts to fight childhood obesity
Lees ook
-
1
+Britten schrikken van de weegschaal die Amsterdam gebruikt om kinderen te wegen 7 mei 2018
-
0
+‘Aanbevelingen tegen obesitas aangepast door sponsors Brits rapport’ 7 dec 2017
-
1
+Britse kinderen overspoeld met reclames voor junkfood ondanks verbod 29 nov 2017
-
6
+Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
-
4
+‘Kindermarketing buit kwetsbaarheid kind uit’ 2 sep 2016
- 0 Britse kinderen drinken te weinig water 10 apr 2016
- 4 Jamie Oliver roept Britse premier op ‘dapper’ te zijn in suikerdebat 21 okt 2015
- 3 Jamie Oliver stelt eigen ‘sugar tax’ in 23 jun 2015
- 1 Tesco haalt snoep weg bij de kassa 23 mei 2014