Wie online shopt, kan niet zelf zijn krop sla of brood kiezen. Evenmin kan hij het precieze moment van thuisbezorging regelen. Daar heeft de Russische uitvinder Semenov Dahir Kurmanbievich de drive-through supermarkt voor bedacht.

Het werkt als volgt: je rijdt met de auto naar een vrije plek in de 'super'. Daar vindt je, in een soort verticale draaikast, alle boodschappen, van brood tot bier en van vers tot blik. Je maakt je keuze vanuit het autoraampje, legt het product op de band en laat de kast doordraaien naar de volgende categorie. Ben je klaar met shoppen, dan rij je een paar meter door en reken je af bij de caissière, die terwijl je aan het kiezen was de boodschappen alvast ingepakt heeft. Volgens Kurmanbievich is zijn uitvinding het antwoord op "het technische probleem van een betere klantenservice met maximaal gemak, keuzevrijheid [en] tijdsbesparing", citeert de DailyMail. Het drive-through systeem zou ook de supers tijd en kosten besparen omdat vakkenvullen en arrangeren van de boodschappen minder tijd en geld kost.

Kurmanbievich heeft patent op zijn vinding aangevraagd. Hij illustreert zijn concept in een video:

Daily Mail - Patent reveals plans for a drive-through supermarket
Reageer
  • Deel
Druk af