Biologisch groente en fruit krijgt binnenkort een stempel in plaats van een plastic verpakking. Op dit moment zorgt de verpakking voor het onmiskenbare onderscheid tussen de reguliere en biologische versproducten. De Nederlandse AGF-handelsonderneming Nature & More gaat samenwerken met de Zweedse supermarktketen ICA om het onderscheid duidelijk te maken door middel van ‘natural branding’, een soort brandmerk. Hierbij wordt het pigment uit het buitenste laagje van de schil verwijderd, zonder dat de smaak of houdbaarheid verandert. Dit is een biologische variant op markeren met een laser. Nature & More verwacht door natural branding veel plastic en energie te besparen.
Lees ook
- 0 Gezond uit je bureaula 14 okt 2020
-
1
+IJsjes zonder jasje helpen Unilever plastic-reductiedoelen aan te scherpen 8 okt 2019
- 0 Export naar Verenigd Koninkrijk daalt, groente en fruit licht gestegen 7 mrt 2019
- 2 Nog niet de helft van de Nederlandse kinderen eet genoeg groente en fruit 17 nov 2017
-
0
+Minder plastic en soms wat meer afval door biologisch brandmerk 24 mrt 2017
Op t.v. gezien. Het lijkt geen consequenties te hebben, maar verlost wel van de plastic verpakking. Dus op grond van deze info ben ik helemaal voor.