Biologisch groente en fruit krijgt binnenkort een stempel in plaats van een plastic verpakking. Op dit moment zorgt de verpakking voor het onmiskenbare onderscheid tussen de reguliere en biologische versproducten. De Nederlandse AGF-handelsonderneming Nature & More gaat samenwerken met de Zweedse supermarktketen ICA om het onderscheid duidelijk te maken door middel van ‘natural branding’, een soort brandmerk. Hierbij wordt het pigment uit het buitenste laagje van de schil verwijderd, zonder dat de smaak of houdbaarheid verandert. Dit is een biologische variant op markeren met een laser. Nature & More verwacht door natural branding veel plastic en energie te besparen.
Lees ook
-
10
+25% subsidie voor groente en fruit om hun kostennadeel te lijf te gaan 6 apr 2022
- 0 Zero waste boodschappen doen is eenvoudig - zelfs bij de afhaalchinees 17 jun 2020
-
1
+IJsjes zonder jasje helpen Unilever plastic-reductiedoelen aan te scherpen 8 okt 2019
-
4
+Prijsverlagingen groente en fruit in alle Nederlandse supers op komst 4 feb 2019
- 0 Franse biogroente en -fruit twee keer zo duur als gangbaar 30 aug 2017
-
0
+Minder plastic en soms wat meer afval door biologisch brandmerk 24 mrt 2017
- 0 Foto’s serveersuggesties op verpakking vergeten calorieën 4 apr 2016
- 3 Onverpakt verkoopt beter 8 apr 2015
- 12 AH haalt groenten uit de verpakking 11 mrt 2015
- 1 Het is waar: we eten meer chips, en minder groente en fruit 21 mrt 2014
Op t.v. gezien. Het lijkt geen consequenties te hebben, maar verlost wel van de plastic verpakking. Dus op grond van deze info ben ik helemaal voor.