Na 40 jaar reclamemaken stopt Bart Kuiper met zijn reclamebureau Leukwerkt. Kuiper is de man van onder meer de slogans "En daarom adviseren wij WC Eend", "U moet de groenten van Hak hebben" en typetjes als Cora van Mora, de man van Duyvis en Beun de Haas. Kuiper kreeg het dankzij de volgende uitgangspunten voor elkaar dat zijn reclames zich nestelden in het collectieve Nederlandse geheugen: "Wees er open eerlijk over, en hou het leuk". Voor zijn opdrachtgevers ging hij daarom altijd op zoek naar "iets eigens: een stem, een persoon, een typetje, een koek aan een draadje."
BNR - Deze man bedacht Cora van Mora, Wij van WC Eend en de Duyvisman
Lees ook
-
34
+Tot €150.000 boete voor verkopers van supplementen die bescherming tegen corona beloven 9 jun 2021
- 0 Reclamepiraat kaapt lege plekken op NS-stations 17 dec 2019
-
4
+Greenpeace slaat plank flink mis met rokende Maya De Bij 24 mei 2018
-
1
+Scheel kijken voor McNuggets reclame 22 okt 2017
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
- 0 Iedere minuut bierreclame bij EK voetbal 28 jun 2016
- 0 ‘Vaker naar fastfood restaurants door reclames, speeltjes en tv-kijken’ 2 nov 2015
- 5 Van Red Bull krijg je geen vleugels 8 okt 2014
- 3 1 op 3 koopverzoeken kind in super door ouders gehonoreerd 23 nov 2013
- 3 Voor je het weet, word je dik van plaatjes 10 sep 2012