Met een waarde van omgerekend zo’n €137 miljoen is de Australische markt voor drinkontbijten wereldwijd de grootste. De Britse en Amerikaanse drinkontbijtmarkten winnen het echter op het gebied van innovatie van de Australiërs. In Australië is sprake van 1 dominante marktpartij, Up&Go. In Groot-Brittannië en de VS is meer concurrentie. Om op te vallen in die competitieve omgeving richten sommige producenten zich op minder suiker of een langer verzadigd gevoel. In de VS groeit de diversiteit aan ontbijtrepen en -milkshakes, omdat consumenten de hele dag door ontbijtproducten blijken te eten.
BevDaily - Wake up to breakfast drinks: Where innovation could take the category next
Lees ook
-
17
+Amerikaans rundvlees is veel te duur geworden 21 nov 2023
-
0
+Inflatie en personeelstekort drukken ‘recordomzet’ 2022 Amerikaanse horeca 2 feb 2022
-
2
+‘Bierbus’ inzet in octrooistrijd tussen AB InBev en Heineken in VS 19 apr 2019
-
5
+Europese Commissie mag koehandel met VS, Brazilië, Uruguay en Australië starten 22 okt 2018
-
3
+Geen tijd meer om te lunchen, slecht voor je gevoel van verzadiging 22 okt 2018
Volgens de Van Dale klopt 'innovatiefst' inderdaad: innovatief, innovatiever, innovatiefst. Al kent mijn spellingcheck het niet..
Je wilt niet weten hoe kranten het allemaal schrijven.
@Theo: en mag produktiefst ook niet?? Liefst mag in ieder geval wel, ergens zal het wel bekonkeld zijn, gelukkig nooit in zo'n commissie hoeven meedraaien, want zie mezelf dan al steeds weer rood aanlopen, en met veel teveel stemverheffing spreken!
Moet zijn ‘het meest innovatief’ redactie...