Waar in Nederland 'blurring' de mazen in de wet moet opzoeken, experimenteren Amerikaanse supermarkten al volop. "Als klanten ontdekken dat ze kunnen winkelen in combinatie met het nuttigen van een lekker drankje, dan is dat vaak een pleziermomentje", aldus high-end biosuper Whole Foods, die inmiddels bekerhouders op zijn winkelwagentjes heeft geplaatst. Ook de Californische supermarktketen Gelson’s schenkt bier en wijn en weet daarmee zowel mannelijke als vrouwelijke shoppers te verleiden. De supermarkt-vestiging Safeway in Washington bouwde al een reputatie op als ontmoetingsplek voor singles; nu die daar ook een biertje of wijntje mogen nuttigen, is het er extra gezellig.
Shoppermarketingupdate - Amerikaanse retailers schenken volop wijn en bier | Shopper Marketing Update
Lees ook
-
1
+Bij LEFT eet je restjes van de Albert Heijn beneden 12 jul 2021
-
1
+Delhaize gaat in restaurants en Foodmaker valt bedrijfscateraars aan 30 jun 2021
-
1
+Biertje drinken na het winkelen kan bij Lidl in Ierland 12 mrt 2020
-
25
+Nergens minder, overal meer 7 jun 2018
-
1
+Verwarrende Groningse Foodmarkt City wordt gewone Jumbo met achterin een kantine 13 mrt 2018
-
2
+Amazon bezorgt boodschappen Whole Foods binnen 2 uur gratis aan huis 9 feb 2018
-
0
+Voorspelling: Supermarkt krijgt stoelen en klanten ontmoeten elkaar voor een praatje met taart 22 jan 2018
-
3
+Ook tijdens het boodschappen doen, moet je consumeren 14 nov 2017
- 4 ‘Water moet deel leven worden’ 31 okt 2016
- 1 PLUS Nieuwegein start samenwerking gezondheidscentra 18 mei 2016