In de ruim 7 maanden dat Albert Heijn actief is in de maaltijdboxenmarkt, heeft de super een marktaandeel van 14% weten te veroveren. Marktleider is en blijft HelloFresh, met een aandeel van 70%.

Retail Intelligence Lab ondervroeg 1.084 Nederlandse consumenten. Na HelloFresh en de Allerhandebox hebben de kleinere maaltijdboxaanbieders, zoals Streekbox, Mathijsmaaltijdbox en Marleyspoon, marktaandelen tussen de 3 en 5%. De omzet in de maaltijdboxenmarkt ligt rond de €225 miljoen.

Albert Heijn begon in augustus met de Allerhande Box. Sinds februari kunnen klanten de Box ook in de winkels af komen halen, of gratis thuis laten bezorgen. Volgens het onderzoek "profiteert Albert Heijn van zijn sterke merknaam en associatie met goede kwaliteit". Ook supermarktketen Jumbo werkt aan een eigen maaltijdbox, maar is daarmee nog niet de markt op.
Retailnews - Marktaandeel Allerhande Box al veertien procent
Reageer
  • Deel
Druk af