Onder het motto 'Op Gezondere Toer' wil Albert Heijn mensen helpen met gezonder te eten, meldt Distrifood. De supermarktketen zet hiervoor ook de nieuwe AH Community in. Via de AH Community kunnen klanten de hele maand vragen stellen aan voedingscoaches over gezonde voeding.

Verder biedt de keten op de winkelvloer, online en in de Allerhande recepten aan waarin populaire gerechten net iets zijn aangepast, waardoor deze alledaagse recepten een stapje gezonder zijn. "Door voor spaghetti bolognese eens volkorenpasta te gebruiken. Of zelf pastasaus te maken van verse tomaten. Of door in de boerenkoolstamppot vlees eens te vervangen door feta, rode ui en hazelnoten", aldus Albert Heijn.

Aanleiding voor de campagne zijn de resultaten van onderzoek dat de Albert Heijn liet doen. Hieruit bleek dat 35% van de consumenten het voornemen heeft gezonder te gaan eten. 34% wil gezond gewicht behouden of bereiken. 58% vreest gezond eten niet vol te kunnen houden en 24% denkt dat gezonder eten veel extra tijd kost.

Albert Heijn wil met de campagne mensen laten zien dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn om gezonder te leven.
Distrifood - abcNieuwe campagne AH: Op Gezondere Toer - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af