Ahold Delhaize stopt met de Belgische prijsvechtersformule Red Market. De 13 winkels, die te boek stonden als een 'laboratorium' voor nieuwe winkelconcepten, worden omgevormd tot zelfstandige AD- of Proxy Delhaizes. Het merk heeft zijn nut bewezen, aldus woordvoerder Roel Dekelver: "we hebben er veel experimenten kunnen doen waarvan we het resultaat hebben kunnen gebruiken in de Delhaize-winkels". Voor het doorzetten zouden echter risicovolle investeringen nodig zijn geweest. "Er wordt nu dan ook formeel gekozen om de investeringsmiddelen te concentreren op de uitbouw van een sterk Delhaize-merk". De Red Market formule is al langer verliesmakend, de 254 medewerkers behouden hun baan.
De Tijd - Delhaize doekt verliesmakend Red Market op
Lees ook
-
0
+Albert Heijn houdt boodschappen Belg betaalbaar 1 jun 2022
-
0
+Duurdere boodschappen door voedselnationalisme - de trend zwelt aan 14 feb 2021
-
0
+‘Jumbo zet Belgische supermarktwereld op zijn kop’ 26 nov 2018
-
0
+Piesvaux mikt met Delhaize op ‘een heleboel revolutietjes’ 5 jun 2018
-
0
+‘Ahold Delhaize pakt Belgische winkels aan’ 10 mei 2017