Ahold Delhaize stopt met de Belgische prijsvechtersformule Red Market. De 13 winkels, die te boek stonden als een 'laboratorium' voor nieuwe winkelconcepten, worden omgevormd tot zelfstandige AD- of Proxy Delhaizes. Het merk heeft zijn nut bewezen, aldus woordvoerder Roel Dekelver: "we hebben er veel experimenten kunnen doen waarvan we het resultaat hebben kunnen gebruiken in de Delhaize-winkels". Voor het doorzetten zouden echter risicovolle investeringen nodig zijn geweest. "Er wordt nu dan ook formeel gekozen om de investeringsmiddelen te concentreren op de uitbouw van een sterk Delhaize-merk". De Red Market formule is al langer verliesmakend, de 254 medewerkers behouden hun baan.
Lees ook
- 0 Albert Heijn ‘Retailer of the Century’ in VS 19 okt 2022
-
0
+Omzet Ahold Delhaize ‘explodeert’ door coronacrisis, AB InBev in duikvlucht 7 mei 2020
- 0 Albert Heijn krijgt vrouw aan het roer 23 jan 2019
-
0
+‘Jumbo zet Belgische supermarktwereld op zijn kop’ 26 nov 2018
-
1
+Ahold Delhaize maakt winst ondanks ‘slabakkende’ Belgische supers 28 feb 2018
- 0 Met verkoop laatste winkel fusie Ahold Delhaize België eindelijk afgerond 4 okt 2017
- 3 Ahold Delhaize begint met groei 17 nov 2016
- 1 Ahold Delhaize verwachten definitieve fusie op 23 juli 21 jul 2016
- 0 ‘Merk Albert Heijn volgt uitdoofscenario in België’ 10 dec 2015
- 8 Lidl aan de verse vis, Aldi aan de sushi 21 feb 2014