Ahold Delhaize stopt met de Belgische prijsvechtersformule Red Market. De 13 winkels, die te boek stonden als een 'laboratorium' voor nieuwe winkelconcepten, worden omgevormd tot zelfstandige AD- of Proxy Delhaizes. Het merk heeft zijn nut bewezen, aldus woordvoerder Roel Dekelver: "we hebben er veel experimenten kunnen doen waarvan we het resultaat hebben kunnen gebruiken in de Delhaize-winkels". Voor het doorzetten zouden echter risicovolle investeringen nodig zijn geweest. "Er wordt nu dan ook formeel gekozen om de investeringsmiddelen te concentreren op de uitbouw van een sterk Delhaize-merk". De Red Market formule is al langer verliesmakend, de 254 medewerkers behouden hun baan.
De Tijd - Delhaize doekt verliesmakend Red Market op
Lees ook
-
2
+Bouwen aan vertrouwen met data en transparantie 17 jun 2022
-
14
+Korting op producten met Nutri-Score A en B bij Delhaize 12 sep 2019
-
3
+Albert Heijn rekt de markt op van €38 naar €65 miljard 13 dec 2018
-
0
+‘Jumbo zet Belgische supermarktwereld op zijn kop’ 26 nov 2018
-
0
+Voor eerste identieke huismerken kijkt AH bij Delhaize de kunst af 17 jan 2018
-
9
+‘Ahold Delhaize mogelijk overnameprooi in VS’ 21 jun 2017
- 8 Ook verwerkende industrie tegen inkoopbeleid Ahold-Delhaize 14 sep 2016
- 0 Top Ahold en Delhaize ziet af van fusie-bonus wegens kritiek 9 mrt 2016
- 1 Zo gaan easyFoodstores eruit zien 22 okt 2014
- 4 Ook Belgen naar de discounter voor groenten & fruit 17 apr 2013