Bijna 20% van de Britse voedingsproducenten heeft geen enkel plan klaarliggen voor het terugroepen van producten. Dat ontdekte het Britse advocatenkantoor Roythornes naar aanleiding van een serie recall-incidenten met impact op grote voedselretailers. Uit het onderzoek bleek ook dat bij 60% van de respondenten de contracten tussen fabrikant en leveranciers geen afspraken rondom product-recalls bevatten.

Afgelopen december nog moest supermarktketen Asda een serie oplossauzen uit de schappen halen nadat bleek dat in de verpakkingen met curry-smaak in werkelijkheid kaassaus zat, die het allergeen melk bevat. Producenten en retailers worden in toenemende mate geconfronteerd met dit soort risico's en gevaren die een recall noodzaken, aldus Peter Bennett van Roythornes. Bovendien genereren recalls negatieve publiciteit en imagoschade, schrijft Food&DrinkTechnology. Het is dan ook belangrijk dat iedereen in de voedselketen plannen heeft klaarliggen, besluit Bennett.
Food&DrinkTechnology - abc403 Forbidden
Reageer
  • Deel
Druk af