's Werelds grootste bierbrouwer AB InBev pakt met zijn nieuwe wereldwijde #WeAllLoveBeer campagne het cliché aan dat bier een mannendrank zou zijn. Uit een experiment van de brouwer bleek dat dat cliché nog altijd de overhand heeft in cafés. De brouwer liet verschillende koppels volgens tijdens een avondje uit. De vrouwen bestelden altijd een biertje, de mannen kozen voor een ander drankje. In verreweg het merendeel van de gevallen serveerde de ober het biertje aan de man en het andere drankje aan de vrouw. In België herkennen 34% van de vrouwen en 54% van de mannen zich in die situatie.

"Het is interessant om te zien dat het stereotype van bier als mannendrank nog steeds bestaat. Zowel vrouwen als mannen zouden moeten kunnen genieten van een biertje. Met deze #WeAllLoveBeer campagne willen we dit graag in de verf zetten", zegt Philippe Vandeuren, Legal and Corporate Affairs Director van InBev Belgium, op RetailDetail.

In België blijkt bier als vrouwendrank al redelijk ingeburgerd te zijn. Uit een onderzoek door onderzoeksbureau IPSOS bij 1.033 meerderjarigen in België (van wie 486 vrouwen) blijkt dat 72% van de Belgische vrouwen bier drinkt, van wie 39% minstens één keer per week. De toegenomen keus aan bieren en smaken, maar ook de toegenomen perceptie van bier als 'hip' blijken voor vrouwen reden te zijn vaker een biertje te kiezen. Voor 22% van de ondervraagde vrouwen is bier - vooral de zoetere varianten - de favoriete drank, boven champagne en andere bubbels (20%), gin (7%) of andere sterke dranken (10%).

Dit voorjaar startten de Nederlandse Brouwers de campagne Beer Love om vrouwen tot het drinken van bier te verleiden.
RetailDetail - AB InBev mikt op vrouwen - RetailDetail
Reageer
  • Deel
Druk af