Terwijl grote voedsel,- en drankgiganten beloven de caloriegehaltes in hun producten te verlagen, zal de hoeveelheid suiker in Coca-Cola mogelijk onveranderd blijven. Dat schrijft The Sun.

De Britse frisdrankenindustrie zegt te komen met een serie maatregelen die de suikerconsumptie in het land met 20% verlaagt. De maatregelen omvatten onder andere het introduceren van kleinere verpakkingen en minder calorierijke producten.

Coca-Cola is onderdeel van deze industrie-brede alliantie. Toch belooft het bedrijf slechts een 5% in plaats van 20% minder calorieën in zijn producten voor de komende 9 jaar. Het klassieke rode 330ml blikje zou zijn 7 theelepels suiker behouden.

Ondertussen nemen andere frisdrankbedrijven verdergaande maatregelen. Pepsi stopt met TV reclames gericht op kinderen; Tizer belooft al dit jaar een calorieverlaging van 5%.

FoodAndDrinkTechnology meldt dat de hoeveelheid verkochte frisdranken het afgelopen jaar met 0,8% daalde. Dit komt vooral door de negatieve aandacht voor de suiker die de frisdranken bevatten. Frisdranken gelden als de boosdoener die de suikerconsumptie van kinderen omhoog jaagt. Volgens de frisdrankenindustrie zouden vruchtensappen een belangrijker bron van suikerinname voor kinderen zijn.
Sun - Sugar axe: Food giants vow to cut calories to beat tax... but Coke may stay the same
Reageer
  • Deel
Druk af