Het aantal webwinkels zonder winkelpand (de zogenoemde 'pure' webwinkels) groeide in de eerste 11 maanden van 2016 met 10% ten opzichte van 2015. Het aantal webwinkels dat voeding verkoopt groeide met bijna 14% en bleek daarmee de snelste groeier. Nederland telde begin 2016 ruim 32.000 webwinkels zonder pand. Ongeveer 9% van deze webwinkels is gericht op de verkoop van voeding. De grootste groei in gebruikers van webwinkeliers zat bij senioren; het aantal 65- tot 75-jarige kopers groeide van 45 naar 50%. Deze cijfers zijn gebaseerd op tellingen van het CBS.
Out-of-Home - Flinke groei in webwinkels gericht op food
Lees ook
-
0
+Planeet-dieet past lang niet in ieders portemonnee 8 nov 2019
-
18
+Groei Nederlandse landbouwexport flink gedaald 18 jan 2019
-
16
+Na de plofkip komt de stofkip 30 apr 2018
-
0
+Nederlanders gaven 1 miljard euro uit in Europese webwinkels 23 mei 2017
-
2
+‘Genen bepalen wat we lekker vinden’ 3 mei 2017
- 0 Canadese artsen en diƫtisten scholen dokter bij 20 jun 2016
- 1 Fransen besteden fors meer dan wij aan eten en drinken 10 okt 2015
- 0 Nederlandse kaasexport lijdt meest onder Ruslandcrisis 5 feb 2015
- 0 Voedselbanken NL ‘niet verrast’ over toenemende armoede 3 dec 2013
- 20 CBS: 1/3 medicijnen zonder voorschrift geslikt 12 sep 2011