De Franse drie-sterrenchef Gilles Goujon van de Auberge du Vieux puits in Fontjoncouse heeft zijn buik vol van klanten die foto's van zijn gerechten op de social media posten. Ten eerste kan hij zijn gasten niet meer verrassen met wat hij op tafel zet, ten tweede wordt zijn intellectuele eigendom aangetast en ten derde doet de kwaliteit van de foto's afbreuk aan zijn werk. Dat zegt hij op France3.
Goujon bezint zich op een manier om zijn gasten duidelijk te maken dat hij er niet van gediend is. Een probleem waar ook andere koks, wereldwijd, mee worstelen. Want hoe vervelend de flitsers of rare capriolen die gasten uithalen om iets op de foto te zetten ook zij en hoe groot de druk ook is om geen fouten te maken (die worden immers onmiddellijk afgestraft op internet), het blijft een manier om je als restaurant op de kaart te zetten en klanten te lokken.
Dit artikel afdrukken
Goujon bezint zich op een manier om zijn gasten duidelijk te maken dat hij er niet van gediend is. Een probleem waar ook andere koks, wereldwijd, mee worstelen. Want hoe vervelend de flitsers of rare capriolen die gasten uithalen om iets op de foto te zetten ook zij en hoe groot de druk ook is om geen fouten te maken (die worden immers onmiddellijk afgestraft op internet), het blijft een manier om je als restaurant op de kaart te zetten en klanten te lokken.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook