Het was hagelslag en het blijft hagelslag. Maar er zit wel veel minder suiker in. In VMT legt Heinz PR-manager Menno van der Vlist uit dat het nieuwe Venz-product ontwikkeld is om de hagelslagliefhebbers tegemoet te komen. Uit consumentenonderzoek was namelijk gebleken dat consumenten behoefte hebben aan producten met minder suiker, zout of kunstmatige toevoegingen. Ook voor hun hagelslag. Het liefst wilden ze hagelslag met veel chocola, weinig suiker en geen zoetstoffen. Venz ging aan de slag en wist de suiker te vervangen door 'de natuurlijke plantaardige vezel oligofructose en tarwezetmeel'.

In de reclame-uitingen rondom de nieuwe hagelslag worden het lagere suikergehalte en de lagere caloriewaarde niet benadrukt. Daarmee zou de smaakperceptie van consumenten negatief beïnvloed kunnen worden. De minder gesuikerde hagelslag smaakt niet anders dan de gewone hagelslag, stelt de hagelslagmaker. Als de alternatieve hagelslag aanslaat, zullen er op termijn meer varianten komen.

Fotocredits: Judy **, hagelslag

Dit artikel afdrukken