De Nederlandse consument is goed te spreken over de manier waarop supermarkten met de coronacrisis zijn omgegaan. Als collectief krijgen de supers een 7,39. Dat blijkt uit onderzoek door marktonderzoeksbureau GfK.

De meeste waardering kunnen de klanten opbrengen voor de manier waarop het personeel zich opstelde (7,52), de hygiëne (7,52) en de communicatie in de winkels (7,51). Iets minder waren de klanten te spreken over het gevoel van veiligheid in de winkel (7,23) en de voorraad in de winkels (7,19).

De waardering blijkt grote regionale verschillen te vertonen. In de grote steden en periferie geven klanten hun supermarkten een 7,15 voor de corona-aanpak. Klanten in het noorden van het land delen een 7,75 uit. Uit de cijfers blijkt ook een generatieverschil: "Hoe ouder de klant is, des te positiever", aldus Distrifood. "De zogenoemde millennials geven gemiddeld een 7,22, terwijl de silent generation, de oudste Nederlanders, een 7,59 geven."

Kijk je per supermarktketen, dan scoort Poiesz met een 8,25 het hoogst, gevolgd door Plus (7,65) en Deen (7,63). Opvallend is dat Albert Heijn, Aldi, Dirk, Lidl, Nettorama, Spar en Vomar buiten de top-10 van corona-klanttevredenheid vallen.
Distrifood - Supers krijgen 7,39 voor corona-aanpak - Distrifood
  • Deel
Druk af