Voor het eerst in 25 jaar opent Nestlé een nieuwe KitKat-fabriek. De fabriek staat in Japan, het land met de op één na grootste KitKat-consumptie ter wereld. "Kitto Katso" betekent in het Japans "je zal zeker winnen" of "veel succes". Om die reden geven Japanners de reep graag als cadeautje.
De Japanse KitKat is een andere dan de chocoladereep met wafelvulling zoals wij die in Europa kennen. In Azië zijn KitKat-smaken als gebakken aardappel, wasabi, groene thee en edamame-bonen in trek. De nieuwe fabriek gaat alleen dit soort smaken produceren. Nestlé wil in Japan meer met smaak en vorm gaan experimenteren.
ESM - Nestlé Opens New KitKat Factory In Japan For Exotic Flavours | ESM Magazine
De Japanse KitKat is een andere dan de chocoladereep met wafelvulling zoals wij die in Europa kennen. In Azië zijn KitKat-smaken als gebakken aardappel, wasabi, groene thee en edamame-bonen in trek. De nieuwe fabriek gaat alleen dit soort smaken produceren. Nestlé wil in Japan meer met smaak en vorm gaan experimenteren.
De nieuwste KitKat-smaak in Japan - en alleen tijdelijk verkrijgbaar - is de 'hoestpastille'-KitKat, schrijft Food52.
De KitKat is gemaakt met 2,1% hoestpastillepoeder en witte chocola. Doelgroep: de voetbalfans die hun kelen schor schreeuwen tijdens de kwalificatiewedstrijden van het Japanse voetbalelftal voor de het WK van 2018.