Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Fijn dat je een artikel op Foodlog komt lezen. We schreven het helemaal gratis en voor niets voor je. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word betalend lid. Dat kost je maar €7,- per maand. Dan lees je alle content van Foodlog onbeperkt en advertentievrij en krijg je ook nog eens voorrang bij Foodlog-events.
Word lid!Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Da's idd helemaal niet zo'n gekke waarvoor Jamie zich inzet/wordt ingehuurd.
Ik weet dat het een lastige kwestie is. Is overigens voor een (groot?) deel op te lossen door een andere mentaliteit bij de consument te kweken: "Buy Dutch", om maar een andere topic op dit log aan te halen......
En zelfs bij Sligro is de Volwaard lang niet altijd op voorraad. Zo lastig is het om een beter product in de schappen te krijgen. Ze moeten nl., bij wijze van spreken, de sprong van 1.000 kippen in de week naar 10.000 maken om je voortaan niet meer te laten 'misgrijpen'.
Maar om van A naar D te komen, moet je via b en c. Gedurende jaren iedere week 5.000 dieren weggooien is a) geen leuke gedachte en b) bedrijfseconomische zelfmoord.
Even terug naar het artikel in de Sunday Times over de Real Food Pioneers: de opmerking "Keep it natural. If you can't understand the ingredients list then it probably isn't worth eating." lijkt wel steeds meer terug te komen. Of is dat mijn wishful thinking? AH probeert ons immers wijs te maken dat zelfs onze moeders al uit pakjes kookten en dat wij dat dus ook moeten doen.
En ondertussen daalt het assortiment Volwaard en biologisch bij mijn Jumbo-vestiging drastisch, en bij de AH is het assortiment Frans scharrelkip en biologisch al niet veel beter. Gelukkig heb ik passen van de Makro en de Sligro, maar de welwillende consument zónder die passen, die moet toch flink op zoek naar 'fatsoenlijke' kip.
Het is geen geheim dat Jamie Oliver gecast is door een bedrijf. Hij is de verpersoonlijking van een zorgvuldig gecreeerd koksimago, zoals dat ook met muziekbands gebeurt. Maar daarom nog niet slecht. Ik zie het als een vorm van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Gegeven het feit dat Sainsbury's - 1 van zijn grootste opdrachtgevers - niet blij was met de kippenmoord-actie, moet je misschien concluderen dat Jamie ook zelfstandig onderneemt. Alleen niet vreselijk handig, hoewel publicitair in de roos.