Dat komt m.n. omdat de Ofcom alleen reclame-beperking wil voor kinderen tot 9 jaar. De FSA wil dat die leeftijdsgrens omhoog gaat tot 15. Daartussen zit nl. de eerste laag echte consumenten. De discussie gaat dus nog even door. De Ofcom heeft de FSA tot 30 juni gegeven om nader te reageren. Lastige situatie dus: beide autoriteiten houden elkaar in de houdgreep.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Inmiddels heeft nog een autoriteit zich in de strijd gemengd, de FAU (de Food Avertising Unit). Om de leeftijdtijdsgrens tot 15 jaar op te kunnen rekken wil de FSA geen reclame meer voor 21.00h.
De FAU vindt dat absurd: wanneer wil je dan nog adverteren
Ik ben bang dat de tegenstanders van de FSA gelijk hebben: wel eens gehoord van Internet en het online gedrag van jeugd?
Wijze dames en heren uit oude tijden die echt voorbij zijn gegaan!
Communicatief onverstandig beleid lijkt dus een trend onder voedingsautoriteiten. Onze eigen voedingsautoriteit begreep er tenslotte ook al weinig van: zie http://www.foodlog.nl/comments.php?id=476_0_1_0_C