In de VS heeft die slagzin nog altijd veel zeggingskracht, maar in Hong Kong miste KFC de aansluiting met vooral jongeren. John Koay, marketingmanager van KFC, bedacht een heel letterlijke oplossing. Volgens Koay smaakt de nagellak echt naar kip en ruikt hij heerlijk.

Geen conserveringsmiddelen
De nagellak is verkrijgbaar in de smaken: 'Original Recipe' en 'Hot & Spicy' in de kleuren beige en gebrand oranje, inclusief glitters. De nagellak zit vol spikkeltjes van de elf verschillende kruiden en specerijen uit de KFC-coating en bevat geen conserveringsmiddelen. De lak is gemaakt met natuurlijke ingrediënten en zodoende niet lang houdbaar. Met de inhoud van een potje kun je net tien nagels lakken. Hierna kun je een hele dag de kipsmaak ervaren.



KFC is niet de eerste die zich aan eetbare nagellak waagt. Vorig jaar presenteerde een Amerikaans ouderpaar een eetbare nagellak, ‘kid licks’. Zij wilden veilige cosmetica ontwikkelen waar ook kinderen mee kunnen spelen en gebruiken biologisch fruit, groenten en planten voor hun nagellak, op basis van biologische acacia en maïszetmeel.
Dit artikel afdrukken