Na 47 jaar behoren de reclamespots van Kapitein Iglo in België tot het verleden. Ze werken niet meer. Daarom moet de kapitein van de nieuwe Belgische directie van Iglo plaatsmaken voor een frisser imago. Dat kan omdat het bedrijf niet langer wordt aangestuurd vanuit de Benelux als geheel. België heeft een eigen directie die koerswijzigingen kan doorvoeren voor de lokale markten.

Teruglopende verkopen
Het besluit vindt zijn aanleiding in de slechte verkopen die Iglo in 2013 in België realiseerde. 2013 was een rampjaar voor Iglo. De omzet van Iglo-diepvriesproducten bleek met 2,8 procent te zijn teruggelopen. In België bleek de daling relatief het grootst. Reden voor het Belgische bedrijf - dat sinds kort los van de andere Beneluxbedrijven kan beslissen over zijn lokale strategie - om het roer om te gooien. De kapitein gaat erachter vandaan en mag niet meer aan de slag met boten en schalen vissticks. Er komen nieuwe verpakkingen met daarop een prominenter logo en de nieuwe slagzin 'Zo smaakt het leven'.

Iglo wil 'meer zijn dan een bedrijf dat fish sticks voor kinderen maakt.' De Belgische Tijd meldt echter dat Belgen niet zo van diepvries houden.

NB: kapitein Iglo is dood. Hij overleed zelfs al twee keer.

Dit artikel afdrukken