Volgens Bloomberg was de terugkoopactie bedoeld om 'buzz' te creëren en de verkoopcijfers op te krikken, zodat Hampton Creek aantrekkelijker zou worden voor investeerders.
Eind 2014 haalde Hampton Creek uiteindelijk $90 miljoen op. Volgens CEO Josh Tetrick was de actie bedoeld als 'kwaliteitscontrole', vooral om erachter te komen welke impact verzending heeft op het temperatuurgevoelige product van Just Mayo. Tetrick stelt verder dat er met de terugkoopactie maar $77.000 was gemoeid, zo'n 0,12% van de omzet op dat moment. Van een serieuze poging tot fraude kan daarom volgens hem helemaal geen sprake zijn.
Het nieuws komt op een ongemakkelijk moment. Hampton Creek is weer op zoek naar financiers voor een ambitieus nieuw project: 560 nieuwe plantaardige eiwitproducten, van oesters tot blauwe kaas.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Legitiem, Jarno van De Veerdonk. Jan Peter van Doorn heeft gelijk. Oude truuk. Zo zijn er zoveel. Leuk om te weten dat onbespoten vegetariers er net zo aan doen als vleescriminelen.
Ook een goeie: een tekort creeren. Uitverkocht na elf uur in de ochtend. En dat dan onder aandacht brengen.
Volgende dag een rij voor de stoep om acht uur.
Jan Peter, het mag dan zo oud als de weg naar Rome zijn maar is het een legitiem (legaal) middel?
Zo oud als we weg naar Rome. 20 vrienden boekhandels laten bellen: "Heeft u het boek van....."
Als ik me niet vergis was het zelfs Tommy Wieringa die dit met Joe Speedboot deed.