Dit weekend liet Jumbo zien dat het zijn 'laagsteprijsgarantie' serieus neemt. De supermarkt zette de prijzenslag voort in een rechtstreekse vergelijking met Lidl.
Laagsteprijsgarantie
Jumbo ging opnieuw boodschappen doen. De super kocht 19 verschillende producten in de categorie aardappelen, groente en fruit. In de eigen supermarkt, bij de Albert Heijn én bij discountsuper Lidl. Die laatste is al vijf jaar op rij bekroond als de beste in groente en fruit.
'Wij vergelijken graag appels én peren’, kopt Jumbo boven de paginagrote advertentie in de weekendkranten. Jumbo blijkt in de vergelijking van ruim 8 euro goedkoper te zijn dan Albert Heijn. Maar ook Lidl legt het af: Jumbo is bijna 40 eurocent goedkoper dan Lidl, schrijft De Levensmiddelenkrant.

‘Dat is nou de laagsteprijsgarantie van Jumbo. Ook op appels én peren’, zegt Jumbo.
Fotocredits: 'Apple and pear together', Apple and Pear Australia
Op 11 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik wil ook een vergelijking zien van kassabonnen met de Nettorama, die zijn nóg goedkoper met o.a. appels, peren en bleekselderij. De kwaliteit is meer dan goed, het assortiment is veel ruimer. Zelf uitkiezen, zelf inpakken en afwegen. Ideaal gewoon ;-) Groente en fruit moet je bij Nettorama kopen. Ga zelf maar die prijzen vergelijken en overtuig jezelf ;-). Geen allerlaagste prijsgarantie op groente en fruit van de Jumbo. Echt niet. AH is absoluut de duurste, Lidl is ook relatief duur. Jumbo is zeker niet de goedkoopste. Nettorama is het allergoedkoopste. Dus neem die zeker mee in je vergelijking!
Nettorama ken ik helemaal niet. Voor mij is Lidl de goedkoopste, Jumbo is ook niet echt duur, maar als je de prijzen eerst verlaagd en gaat dan vergelijken zal je in de buurt komen
Toch ben ik altijd benieuwd of de leverancier er nog wel wat aan overhoudt. Die hele spiraal neerwaarts naar altijd maar goedkoper ...... ik weet het niet. Op korte termijn misschien ogenschijnlijk positief, op den duur -vrees ik- funest.
Stink er niet in jongens en meisjes...
Ik pretendeer een lijstje met zogenaamde ‘courante’ boodschappen te kunnen maken, waarbij de Lidl het duurst en AH het goedkoopst is.
De parameters 1 gewicht, versus 2 prijs, versus 3 typisch item, bieden in het totaal gamma van de gemiddelde super letterlijk ontelbare combinatie mogelijkheden.
Jumbo richt zich zoals alle supers op het gemiddelde IQ gehalte van zijn klanten minus 10.
Is een oude marketingtruc.
.. Ik vergat nog een parameter: 'sociaal milieu', dat zeer van invloed is op het keuzepakket.. Niet alleen qua trend-voorkeur maar vooral financieel budget...