'Direct van de Boerderij' in het schap van de Jumbo. Dat belooft supermarktketen Jumbo met de introductie van zijn nieuwe zuivellijn. In eerste instantie gaat het om 6 'ambachtelijke' producten van 2 boeren en een boerin. Zij prijken ook op de nieuwe verpakkingen. Boer Kees levert volle en halfvolle Jersey-melk, boer Ernst roomboter en karnemelk en boerin Jacoline biologische volle kwark en yoghurt.

Voor de betrokken boeren biedt de nieuwe zuivellijn 'veel meerwaarde': een meerprijs op de zuivel en daardoor ruimte om te investeren in de natuur en in het product. Volgens Jumbo vragen klanten "in toenemende mate om eerlijke en lokale producten waarvan de herkomst duidelijk is." Daar speelt de supermarkt op in door in een partnerschap samen met deze gepassioneerde boeren de keten te verkorten. "Onze klanten zijn ervan verzekerd dat deze boeren zorgdragen voor een mooi en lekker product, met oog voor dier en natuur”, aldus Olaf de Boer, directeur Commercie van Jumbo.

De opzet doet denken aan Albert Heijn's 'Beter voor koe, natuur en boer'-lijn, maar dan kleinschalig met premium producten aan de bovenkant van het aanbod bij Jumbo. Bij Albert Heijn leveren inmiddels al 450 melkveehouders hun melk voor 'Beter voor ...', zowel voor het gewone huismerk als voor het budget huismerk Zaanse Hoeve.
Jumbo
  • Deel
Druk af