Marktonderzoeksbureau GfK reikte de beker donderdag uit aan Jumbo tijdens het GfK-congres. Ook vorig jaar, bij het Kerstrapport, leverde Jumbo de beste prestatie.

Aardverschuiving door nieuwe methodiek
De zogenaamde Zomer- en Kerstrapporten zijn gebaseerd op langlopende onderzoeken naar de klantwaardering voor Nederlandse supers. Sinds vorig jaar wordt niet alleen meer naar klantwaardering (klanttevredenheid en imago), maar ook naar prestatie (groei in klanten en omzet) gekeken. Dat leverde een forse verschuiving op bij het Kerstrapport. Albert Heijn viel uit de top-10.

Nettorama meest gewaardeerd
Op het deelaspect 'Waardering' gaat in dit Zomerrapport Nettorama met de eer strijken. Dat is echter onvoldoende om Jumbo van de overall-overwinning af te houden, aldus GfK. Jumbo wint dus in termen van klanten en omzet.

"De volledige uitslag van het Zomerrapport, de details per formule en de verdere resultaten van het onderzoek staan in de Foodmagazine van juni die over twee weken verschijnt", meldt Distrifood.

Fotocredits: Jumbo

Dit artikel afdrukken