Twee jaar geleden introduceerde supermarktketen Jumbo 'jaaraanbiedingen', producten die 12 maanden lang doorlopend in de aanbieding waren. Daarmee koos Jumbo voor een andere aanbiedingenstrategie dan de overige supers, die wekelijks een bepaald productenpakket in de aanbieding zetten. Vanaf dit jaar zijn de jaaraanbiedingen weer van tafel. "We schrappen de term jaaraanbiedingen en bewegen op dat punt dus meer naar EDLP [every day low pricing, red.] toe", zegt Jumbo-woordvoerder Claire Trügg op Distrifood. "Wel zullen we verhoudingsgewijs meer inzetten op seizoensaanbiedingen, gekoppeld aan thema’s. We willen onze klanten op die manier gedurende het jaar blijven verrassen."
Distrifood - Jumbo schrapt jaaraanbiedingen
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik krijg de indruk dat ik het bericht verkeerd begrepen heb, dus wacht eerst maar af wat Jumbo nu precies bedoelt met 'dus meer naar EDLP'. Communicatie richting klanten is er duidelijk niet. Op de website was me namelijk al opgevallen dat het tabblad jaaraanbiedingen was verdwenen, zonder uitleg, en op hun Facebook pagina lees ik er ook niets over.
EDLP? Ik stoor me aan die wisselende prijzen per dag, want merk vaker dat bepaalde producten op wisselende dagen juist duurder zijn dan de rest van de week. Of er zit verschil in de prijs op de website, wat ik in de winkel op het schap zie en wat ik vervolgens moet afrekenen bij de kassa.