Dat voornemen sprak Jumbo-topman Frits van Eerd gisteren uit bij de opening van de eerste Emté-supermarkt die tot Jumbo omgebouwd werd. "Wij hebben in deze winkel de formule al wat meer ‘ontgeeld’’, zei Van Eerd bij de opening van de omgebouwde supermarkt in Nijmegen. "Op een gegeven moment kwam ik onze winkel binnen en zag ik alleen nog maar geel. Op de pilaren, op de koelingen, overal." De veranderingen zijn (nog) subtiel; zo zijn Jumbo's Zeven Zekerheden nu op een roomwitte achtergrond afgedrukt.
Het ontgelen vindt ook op een ander vlak plaats: "Wij luisteren bij de overname van Emté meer dan vroeger naar de bestaande winkelteams en proberen op die manier de trots en de sterke punten van de vestigingspunten overeind te houden," aldus Jumbo-directeur Theo Willemse.
Waar voorheen overgenomen supermarkten (van Super de Boer en C1000) "door de gele wasmachine" gingen, wil Jumbo de lokale kracht van de Emté-winkels juist benadrukken. Dat is belangrijk, omdat "de Emté-teams de Jumbo in de nabijheid altijd als concurrent hebben gevoeld," zegt Willemsen.
Het nieuws kwam gisteren naar buiten, op de dag waarop Jumbo de 'vergeling' van zijn schappen viert: in 10 jaar introduceerde de supermarkt bijna 9.000 (gele) huismerkproducten.
Het ontgelen vindt ook op een ander vlak plaats: "Wij luisteren bij de overname van Emté meer dan vroeger naar de bestaande winkelteams en proberen op die manier de trots en de sterke punten van de vestigingspunten overeind te houden," aldus Jumbo-directeur Theo Willemse.
Waar voorheen overgenomen supermarkten (van Super de Boer en C1000) "door de gele wasmachine" gingen, wil Jumbo de lokale kracht van de Emté-winkels juist benadrukken. Dat is belangrijk, omdat "de Emté-teams de Jumbo in de nabijheid altijd als concurrent hebben gevoeld," zegt Willemsen.
Het nieuws kwam gisteren naar buiten, op de dag waarop Jumbo de 'vergeling' van zijn schappen viert: in 10 jaar introduceerde de supermarkt bijna 9.000 (gele) huismerkproducten.
Het 'alleen nog maar geel' valt hier reuze mee.
Vermoedelijk omdat die 9000 gele huismerkproducten hier nog niet in de schappen liggen?
Ze zijn me in ieder geval nog niet opgevallen.
Maakt de kleur van een winkel iets uit voor prijs en kwaliteit? Misschien dat teveel van 1 kleur wat schreeuwerig naar de klanten toe kan zijn, maar geel is wel een zonnige kleur en zou men vrolijk van moeten worden, dus.......?
#2 Astrid,
Die gele kleur is te donker om mij vrolijk van te laten worden.
Het kan ook wel zo zijn dat de vestigingen in de grotere steden anders zijn ingericht dan hier in de kleinere dorpen. Maar dat het er in de winkel zo geel zou uitzien is mij in ieder geval nooit opgevallen. Ik vind juist dat de Jumbo huismerkproducten er zo wisselend uitzien en niet als dusdanig herkenbaar zijn.
Okee, ja ik kom nooit bij een jumbo, dus ik kan het niet zeggen van de binnenkant hoe dat op mij overkomt
#4 Astrid,
Ik bedoelde het geel op de buitenkant van de Jumbo; binnen is me het geel in ieder geval (nog) niet opgevallen. Ik zal de volgende keer eens goed rond gaan kijken, want in sommige rijen/schappen kijk ik niet of nauwelijks.