Jumbo neemt het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over. Dat maakt de supermarktketen vandaag bekend bij de publicatie van de (voorspoedige) halfjaarcijfers.
Jumbo, dat volgens CEO Frits van Eerd ‘dé omnichannel foodretailer van Nederland’ wil worden, kocht twee jaar geleden al La Place uit de failliete boedel V&D. De overname van Smulweb moet de "op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie" een extra impuls geven, zegt CEO Frits van Eerd. "De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie."
Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. De site werd in zowel 2016 als 2017 Website van het Jaar in de categorie culinair.
Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb om daarmee de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app te verrijken en de nieuwe Foodcoach app te optimaliseren. "Bovendien zal Jumbo met Smulweb nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips," klinkt het. Met andere woorden: Jumbo koopt met Smulweb geen recepten, maar data om snel verder te groeien met "het verpersoonlijken van lekkere, gezonde en voedzame maaltijden voor thuis." Jumbo werkt nadrukkelijk aan een strategie die uiteindelijk tot een aanbod op basis van persoonlijke voedingsadviezen leidt.
Dit artikel afdrukken
Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. De site werd in zowel 2016 als 2017 Website van het Jaar in de categorie culinair.
Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb om daarmee de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app te verrijken en de nieuwe Foodcoach app te optimaliseren. "Bovendien zal Jumbo met Smulweb nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips," klinkt het. Met andere woorden: Jumbo koopt met Smulweb geen recepten, maar data om snel verder te groeien met "het verpersoonlijken van lekkere, gezonde en voedzame maaltijden voor thuis." Jumbo werkt nadrukkelijk aan een strategie die uiteindelijk tot een aanbod op basis van persoonlijke voedingsadviezen leidt.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
#1 Carolien,
Daar zul je vast een zeker een app voor moeten installeren, dus dan doe je dat toch gewoon niet?
Even wat feedback van een consument/klant: Ik wil geen 'persoonlijk voedingsadvies' van mijn supermarkt!