Colette Cloosterman-van Eerd, CCO bij Jumbo zegt: “Met Jumbo Foodcoach maken we de verbinding tussen goede gepersonaliseerde voeding en beter presteren. Met dat geloof zijn we enkele jaren geleden gestart.” De app werd in eerste instantie toegepast op de wielrenners van Team Jumbo-Visma en de topvoetballers van PSV. “Alles dat we geleerd hebben, nemen we nu mee in het beschikbaar stellen van de app voor de fanatieke wielrenner en straks ook voor de rest van onze klanten. Zo willen we steeds meer mensen helpen met het kiezen voor een gezondere levensstijl.”
Topsportmaaltijden
“Voor de wielrenners van Team Jumbo-Visma is de app echt van toegevoegde waarde. Voeding is cruciaal voor topsporters”, aldus Merijn Zeeman, sportief directeur bij Team Jumbo-Visma. In eerste instantie werd de app voornamelijk gebruikt tijdens wedstrijden en trainingskampen. Een kok zette grote bakken eten voor hen klaar. De renners konden vervolgens in hun app zien hoeveel zij uit iedere bak mochten opscheppen. Door de topsportrecepten in een thuis-maak-jasje te steken, kunnen de sporters ook thuis wetenschappelijk verantwoord eten.
Nieuwsgierige consumenten die de app ook willen gebruiken moesten een lange tijd wachten, maar nu is de app ook beschikbaar voor sportieve consumenten. In eerste instantie is de app alleen toegespitst op wielrenners. Later dit jaar worden ook functionaliteiten voor hardlopen, teamsporten en fitness toegevoegd. Begin 2021 zou iedereen die zich bezig houdt met voeding en gezondheid van de app kunnen profiteren.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het ligt veel eenvoudiger. De app is begonnen bij eerste elftal PSV, toen naar het fietsen (Jumbo-Visma) en schaatsen doorontwikkeld. Dit is het eerste stapje naar de 'markt'. Fietsers zijn de eerste doelgroep bij consumenten maar zeker niet de laatste.
De jonge adolescenten hier in de omgeving hebben er weinig aan.
Jumbo die hier verderop zit zal veel van de gepersonaliseerde voeding vermoedelijk niet verkopen en aan bezorgen doen ze niet.
#1 Of juist heel tactisch zo. Hoog energieverbruik = veel eten. De jonge adolescenten hebben een voorkeur voor gemak. Jumbo laat je recepten kiezen en bezorgt je boodschappen vervolgens tot je voordeur.
Eenvoudige manier om jonge klanten aan je te binden cq. 'afhankelijk' van je te maken.
Poespasdieet. Wout Wagtmans, Wim van Est, Peter Post en Joop Zoetemelk aten gewoon biefstuk en behaalden uitstekende resultaten. Ze stopten ze ook – maar dan rauw – in hun broek tegen de knelbulten en negenogen door het ‘schuren’.
Kenmerken topsporter: jong adolescent en hoog energie verbruik.
Kenmerken Jumbo klanten: ?
Wat moet ik met deze app vraag ik mij dan weer af?