Er zijn 8 branches, zoals retail, banken, telecom, thuiswinkelen en supermarkten. Jumbo is in de categorie supermarkten uitgeroepen tot de klantvriendelijkste - voor de derde keer sinds de verkiezing bestaat. Overall winnaar als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland werd de ANWB. In die top-tien stond Jumbo op de 9e plaats, net na Bol.com.
Fotocredits: Jumbo, via Wikimedia
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Verbaas me er regelmatig over dat iedere supermarkt wel ergens de allerbeste prijs in heeft gewonnen. Niks klantvriendelijkste Jumbo. Ik promoot bewust Nettorama omdat zij een ruim assortiment van verse groenten en fruit hebben, zelf pakken, zelf afwegen en zelf afrekenen. Minder vooraf ingepakte versproducten (2 kilo appels in zakken). En een hele goede kwaliteit (je mag hier nog zelf uitzoeken) en prima prijs. Top Nettorama een pluim van mij. Jumbo en AH zijn stukken duurder qua groente en fruit en minder gevarieerd assortiment zoals de doopr mij geliefde seizoensproducten. Dat kan echt veel beter ;-) Bijvoorbeeld witte of rode druiven mét pit en aan een tros en heerlijk zoet. Goedkope verse gember is heerlijk om mee te koken (en te kopen). Ik ben altijd heel erg blij als ik veel versproducten heb gekocht voor een kleine prijs. Dat kan ik volgens mijn portemonnee alleen doen bij de Nettorama. Blij word ik er van ;-) Sowieso vind ik dat verse producten beter zijn voor de gezondheid en voor iedereen heel goedkoop zouden moeten zijn. Maak snoep en koek maar onbetaalbaar voor de gewone man of vrouw. En ik krijg hier ook een big smile aan de kassa van de kassiere en behulpzaamheid van de magazijnmedewerker die het product met een lach voor mij uit zijn magazijn haalt. Niks mis mee hoor. Prima klantenservice. Jumbo is voor mij echt niet beter. Ik ben waarschijnlijk ook niet doorsnee.
Klantvriendelijkst volgens alle consumenten die als vierde in de rij hun boodschappen niet hoefden af te rekenen denk ik. Of allemaal familie uit de regio Veghel. Sinds wij in Delft volledig overgeschakeld zijn van C1000 naar Jumbo heb ik toch regelmatig het woordenboek moeten raadplegen om de betekenis van klantvriendelijk te vinden
Beste Marc, zoveel pallets zijn het niet hoor, stelt voor Jumbo niets voor lever ik telkens gemixed aan [bonte pallets] Hebben ze alleen maar logistieke last van.
Voor de poen kunnen ze het beter niet doen, dat verzeker ik je. Het is zuiver MVO maar zou het best eens kunnen dat het product, wat Jumbo nu alleen heeft een star wordt en gaat lopen. We worden immers steeds ouder en is dit echt een product voor de grijze golfers.
Huib #4, als producent, zou ik al leurende met mijn product de supermarkt die het uiteindelijk in zijn assortiment wil opnemen ook een veer in zijn reet steken. Heeft niets met klantvriendelijkheid te maken, lage marges en veel pallets omzetten, zet ook zoden aan de dijk.
We leven in een tijd waarin we onszelf voortdurend op een schreeuwerige manier moeten verkopen, anders zijn we bang dat we tekort komen. De supermarkt met zijn zelfverkozen prijzenkast verschilt daarin nauwelijks van de klagende klant die zijn lokaal geteelde biologische sperziebonen niet kan vinden in die supermarkt. Misschien zit dáár wel een artikel in.