Jumbo investeert dit jaar in tientallen Pick-Up Points, een solide e-commerce platform en uitbreiding van het assortiment. Daarmee wil de super de strijd aan gaan met zijn 'enige echte concurrent' op het gebied van online boodschappen doen, Albert Heijn. Roland van den Berg, e-commerce directeur van Jumbo, is niet erg onder de indruk van wat andere supers online doen. Alleen Albert Heijn heeft "een volwaardige online operatie en een duidelijke omnichannelstrategie", zei hij recent.

Amazon-model
Jumbo kiest er voor via zijn webwinkel ook ander assortiment te gaan aanbieden. Zo kun je nu al bloemen bestellen. Ook het 'Amazon-model', waarbij ook andere leveranciers via het Jumbo platform hun producten kunnen verkopen, is een serieuze optie. Tijdens het event E-commerce Live! zei Van den Berg dat hij best de concurrentie met non-food winkels als Blokker en Action aan wil gaan, schrijft Retailnews. “Ik zie geen enkele reden om niet een miljoen artikelen in plaats van twintigduizend te verkopen", zei hij.

Assortiment Foodmarkten ook online
Voor het zover is, gaat Jumbo eerst het assortiment van de Foodmarkten in Breda en Amsterdam online beschikbaar stellen. Daarmee kan Jumbo zich immers echt onderscheiden van andere aanbieders. “Online verse sushi en andere maaltijden kunnen ook op Jumbo.com besteld worden", geeft Van den Berg aan.
De supermarkt werkt bovendien aan een eigen maaltijdoplossing. "Geen premium, Amsterdam-Zuid-achtige, chique maaltijden, maar wat de klant dagelijks eet voor een normale prijs", zegt Van den Berg. En daarmee heeft hij meteen een volgend doelwit op het oog: Jumbo zou ook 'HelloFresh-achtige proposities' kunnen gaan aanbieden.

Fotocredits: Jumbo
Dit artikel afdrukken