Ook zo'n moeite met het lezen van de etiketten in de supermarkt? Je bent niet de enige. Uit een enquête van opticien Specsavers blijkt dat ruim de helft van de mensen die moeite hebben met het lezen van kleine lettertjes, voedseletiketten als moeilijk leesbaar ervaren. Jumbo Hengelo Leussink doet daar wat aan. In samenwerking met Specsavers plaatst het Jumbo-filiaal een vergrootglas op de winkelwagentjes dat het ongemak wegneemt, meldt VMT. Klanten hoeven niet langer hun leesbril erbij te pakken of aan een ander te vragen wat er op een bepaald etiket staat.

Helemaal nieuw is het vergrootglas op winkelwagens overigens niet, ontdekten we. Zo hebben meerdere supermarkten bij onze Oosterburen en ook al een enkel PLUS en Albert Heijn-filiaal in Nederland eenzelfde loep op hun winkelwagens. En anders kun je natuurlijk de truc met de smartphone toepassen: even een fotootje maken van het etiket en dan inzoomen of pinchen.
VMT - Vergrootglas op winkelwagen helpt bij lezen van etiket
  • Deel
Druk af