Marianne Thieme zou in de jongste HP De Tijd vertellen dat zij Maarten 't Hart de PvdD wil uitzetten omdat hij haar geloofsrichting als 'luguber' heeft omschreven en vindt dat Thieme terug moet treden. Ook Zibb.nl dacht dat het zo in elkaar zat.
Maar nee, eenmaal thuisgekomen lees ik op trouw.nl dat het toch anders zit. 't Hart is een hardnekkige fantast waar Thieme heel wat mee te stellen heeft. Maar royeren? Nee hoor, want zo'n partij is de PvdD niet.
Ik snap er niks van: is Maarten 't Hart dan nog steeds lid?!?!?
Klinkt grappig. Is ook zo bedoeld, want het gaat nu wel erg op een soap lijken.
Daarom even serieus, voor de Maartens: de PvdD is er helemaal niet voor de dieren, maar voor de mensen die niet willen zien waar hun eten vandaan komt. Deze partij zorgt voor misstanden. Vooral in het buitenland waar ze de vleesproductie heen jagen. Maar ook in Nederland waar ze maatregelen afdwingt die uiterst dieronvriendelijk zijn, zoals het castreren van varkens na die ook eerst nog eens de stress van een verdoving te hebben bezorgd. Terwijl de hele castratie niet nodig is.
Rond paardenvlees bazuinde de Partij onlangs de meest baarlijke nonsens rond. Dieren hebben rechten en wij hebben navenante plichten. Maar de PvdD is een kwalijke organisatie. Dat heeft niets te maken met de geloofsovertuigingen van Thieme of de PvdD, maar alles met de 'urban' onnozelheid en ongeinformeerdheid van de mensen daarachter.
Inmiddels bindt Thieme volgens HP De Tijd wel degelijk de strijd aan met wat zij de 'seculiere inquisitie' van Van 't Hart (en Rudy Kousbroek) noemt.
Zullen we het maar bij dierenwelzijn en de echte feitelijkheden daaromtrent houden en de propaganda meteen de kop indrukken?
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Omdat Marian nu een relatie heeft met een ex.jager
zou zij voor de tweede keer zelf op de wip komen te zitten en de dierenvrienden zagen deze man nu
als een schaap in wolfskleding. In de PVVD zat al een dubbele boodschap die even tevoorschijn kwam
bij Adam en Eve, Darwin, het start kapitaal van
Nicolaas Pierson 300.000.-eu en het goede woordje van Nico Koffeman die voorzitter is van zijn stichting voor Marian, die hij zelf bekeerde
tot het adventgeloof en die de overstap maakte naar haar beweging. Later wordt weer door haar de
onheilsprofeet ElCore omarmd, zoals vroeger het rapport van Rome door de adventisten werd benut
om het einde van de wereld in 1965 aan te kondigen
en met meetings leden te weven voor hun moeilijke warleer {zondag is het teken van het beest etc.]
De cultus van de adventbeweging is de fantasie leer van EllenGould Harmon, een profetes. Aan haar vise werd erg getwijfeld, zelfs door de leiding in 1935 en duizenden verlieten de club. Deze beweging is een huis zonder fundament
en ook tegen zich zelf gekeerd. Zo heeft ook de dierenbeweging een dubbele boodschap, die niet
helder en zuiver is, want Nico Koffeman durft
niet te vertellen waar het om gaat. De strijd tussen de zondag en de zaterdag is de point waar het om draait, maar waar de wereld niet op zit te wachten, omdat ieder redelijk mens kan weten
dat het slaat als een tang op een varken. Lees de site www.exadventist.com van vele dappere ex leden die tot bezinning kwamen en zoek de www.google.com op voor de lastwil van Ellen H. de profetes. Kosten nog moeite wordt gespaard door
deze adventclub om haar cultus te laten voortbestaan en miljonairs en legaten van oude vrouwtjes houden de zaak zo draaienden. De zak met geld die het opbrengt wordt steeds groter
evenals de teleurstelling na 163 jaar tevergeefse
prediking van een oppervlakkige boodschap, die kant nog wal raakt en uiteindelijk leidt tot grote
teleurstelling, splitsing en onnodig leed en ellende. De beste boodschap is: Schrijf een briefje aan deze adventclub en bedank voor het
lidmaatschap en leef weer normaal en gelukkig, want daarna keert je gemoedsrust volledig terug.
Velen stappen er gezond in en verlaten de tent
ziek, maar wel met de wetenschap:Onderzoek alles
en behoudt het goede en vooral wees eerlijk tegenover jezelf. Je hebt een misstap begaan, maar je hebt hem tijdig ongedaan gemaakt en rust
en blijschap keren terug in je hart.
zie de site www.exadventist.com in USA. Ook in alle andere landen zie je sites van ex leden, zoals: De leugen van Ellen, en de cultus van White.
Tomass B.
Maar Jeroen, dat is het gecodificeerde recht van de kip vlgs ons wetboek. De PvdD strijdt nou juist voor een moreel recht van het dier - iets wat nog niet zo in het wetboek terecht is gekomen. Dat moet er anders in dan de PvdD dat zou willen, maar moreel heeft de kip in onze samenleving absoluut aan recht gewonnen.
Ik dacht, ik bel het even na. Dit is het antwoord van Eugénie de Bordes, wetenschappelijk medewerkster aan de Universiteit van Utrecht, jurist, gespecialiseerd in dierenbeschermingsrecht. Door mij samengevat.
‘Dieren hebben geen rechten. In Nederland worden ze tot de zaken gerekend, in Europa tot de goederen. Maar dieren nemen een tussenpositie in: een dier mishandelen is wel strafbaar. Dat valt onder het ‘kwetsen van de openbare zedelijkheid’. Neem de potloodventer, die doet geen kwaad maar kwetst wel de zedelijke gevoelens van mensen. Dat mag niet. Maar in de slaapkamer mag het wel.
Het houden van kippen op op minimaal 55 centimeter is geen recht van de kip, maar een plicht van de kippenhouder. Plichten en rechten liggen niet in elkaars verlengde. Het is zo geformuleerd, zodat de kip de minste kans heeft om in zijn welzijn te worden geschaad, en het economisch belang toch kan worden gehandhaafd.’
Grt jrn
Sjonge, en dat allemaal door .... Arie die het een non-issue vond ;-)
@Dick, humor is een geweldig idee na al dat zwaarmoedige. Hier een paar obermoppen.
Man: Ober, ik graag een glas thee.
Tweede man: Ik lust ook wel een glas thee en let u er op dat het
glas schoon is.
(een paar minuten later)
- Twee thee, wie van u had het schone glas?
Over de jaren twintig. Ik proef bij veel mensen hier een heimwee naar de droomtijd toen alles nog overzichtelijk was, mensen nog bijna allemaal op het platteland woonden en iedere streek een aardappelras. Tegelijkertijd was dat een tijd waarin men geloofde in maakbaarheid van de samenleving door lid te worden van een (wandel)vereniging. Verder was de natuur toen erg populair, ook om stadse mensen rond te laten banjeren. En men geloofde dat er nooit meer oorlog zou komen. En men danste de charleston.
Wat is een betere schets van de idealen van de gemiddelde Foodlog-reageerder?