Ook in Australië is het droevig gesteld met de kennis bij kinderen over verse groenten en fruit: zo weet 92% niet dat een banaan aan een plant groeit en 61% niet dat kruiden in de aarde wortelen. Om daar iets aan te doen, hebben supermarktketen Woolworths en wereldwijde kookcelebrity Jamie Oliver een actie gelanceerd met stickers en stickerverzamelalbums (met spelletjes, puzzels en kindvriendelijke recepten), de 'Jamie’s Garden Collectibles'. Niet zo maar stickers, nee, 3-D, warmtegevoelige inkt en kras-en-ruik stickers.
Tjeerd Jegen, Woolworths' Managing Director, zegt in AFN: "Woolies vindt het deel van zijn bredere verantwoordelijkheid om kinderen te leren waar vers voedsel vandaan komt en een jongere, gezondere generatie te inspireren door van jongs af aan hun hun waardering en liefde om te koken met gezonde en verse producten te koesteren". De stickers zijn 'gratis' bij $20 aan boodschappen.
Dit artikel afdrukken
Tjeerd Jegen, Woolworths' Managing Director, zegt in AFN: "Woolies vindt het deel van zijn bredere verantwoordelijkheid om kinderen te leren waar vers voedsel vandaan komt en een jongere, gezondere generatie te inspireren door van jongs af aan hun hun waardering en liefde om te koken met gezonde en verse producten te koesteren". De stickers zijn 'gratis' bij $20 aan boodschappen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook