"JDE (Jacobs Douwe Egberts) is de eerste die aluminium capsules grootschalig in de supermarkt introduceert", zegt topman John Brands in het FD. Jarenlang had Nespresso het alleenrecht op aluminium cupjes voor Nespresso-machines maar dat patent liep in 2010 af. Sindsdien stortten talloze koffieproducenten zich op de lucratieve en snelgroeiende markt van eenkopskoffies. Tot nu toe waren die cupjes altijd van plastic.
Na de Senseo in 2001 en de plastic koffiecapsules in 2010 ziet JDE de aluminium koffiecups als zijn volgende grote innovatie; "de ontwikkeling van aluminium cups heeft de nodige tijd gevergd", zegt Brands daarover. Aluminium houdt fijne koffiearoma's beter vast en zorgt voor een rijkere smaak en crèmelaag. Nespresso verkoopt zijn aluminium cups niet in de supermarkt, maar online en via eigen boutiques.


Het Financieele Dagblad - Nieuwe aanval van Douwe Egberts op Nespresso
  • Deel
Druk af