Bij Grolsch gaat dat al heel lang wat krampachtig. De commercials en advertenties gaan niet echt over bier maar over mensen die heel erg individueel zijn en toch gezellig. Het is zoals Brian van Nazareth zei: "You are all individuals." Dat gevoel moet je krijgen bij een Grolsch-commercial en ergens in je hoofd moet de verbinding tussen ongebreideld gezellig jezelf zijn en Grolsch-bier lurken met een alternatief muziekje op de achtergrond. Dit lijkt mij een moeizaam proces, maar als je miljoenen aan media kunt uitgeven zal het nog best effect kunnen hebben.
In de huidige commercial doet Grolsch het beter. Niet zozeer door het optreden van Tom Holkenborg, die uit Lichtenvoorde naast Groenlo komt, want Grolsch komt niet meer uit Groenlo maar uit Enschedé en is eigenlijk zelfs Zuid-Afrikaans of, als je wilt, Boheems. Dit streek-geintje is niet meer dan een geintje. Het
Het sterke is de groepsejaculatie met de beugelflessen. Er gaat niets boven het samen aanschaffen van een kasteel beugelridders en deze open te ploppen met de woorden "er is weer gerookt in de brouwerij" en dat kan alleen met Grolsch pils, niet met Dommelsch-pijpjes of Heineken-halveliters. Het reclamebureau heeft dieptepsychologen ingehuurd. Bij Grolsch is de verpakking onderdeel van het product. En dus geen leugen. Zoals ook staat op de site van het merk: "Grolsch brouwt uitsluitend bier". Tof!
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
en niet onbelangrijk: er zit meer in die nieuwe groene fles!
Grolsch is zeer slim geweest door een ander bierflesje te nemen dan de andere grote biermerken. Het welbekende 'pijpje' is door Grolsch slim vervangen door een mooie groene fles. Volgens mij is na dit introductie van dit flesje de verkoop van Grolsch ook flink gestegen.
Wat vinden we van de nieuwe Bavaria-huisstijl? Nieuw logo, nieuwe krat, nieuwe glazen. Ikzelf moest op het begin even wennen, maar langzamerhand vind ik het eigenlijk mooier dan de oude stijl.