‘Kinderen spelen veel en hebben vaak dorst’. Wie zegt dat? Dat zegt Vrumona in een advertorial in het prachtblad Distrifood waar vaak dingen in staan die niet voor consumentenoren bedoeld zijn, zoals dat er veel marge te maken is op drinkontbijt van Hero.

Maar die kinderen. Ze hebben vaak dorst. Vrumona: ‘Moeders willen dat zij water drinken en kinderen willen liever fruitdrank.’ De oplossing voor dit latente generatieconflict: Sisi Fruit water. Dat is ‘water met fruitsmaak’. Er zitten ook zoetstoffen in en vitamine B. Vrumona: ‘Kind blij, moeder blij.’
De klacht bij de Reclame Code Commissie over Sourcy Vitaminewater, zie elders op Foodlog, is nog nat, krijgen we dit. ‘Fruitwater’.
En ja hoor: ‘Ik kies bewust.’

Laten we dat logo nog even ernstig nemen. Hoewel bijna iedereen denkt dat het product waar het op staat gezond is, zelfs de directeur van Kies Bewust denkt dat, is het volgens de regels een minder slecht product in vergelijking met gelijksoortige producten. Dat dat niet klopt omdat niet elke producent voor zijn fantastisch gezonde product het logo aanvraagt waar hij veel voor moet betalen, laten we buiten beschouwing. Maar ook fabrikanten weten dat de regel kul is en het logo loos. Ze maken er geen geheim van. Het smaakwater van Sisi is helemaal niet met een ander product te vergelijken.
Vrumona in Distrifood: ‘Dit is ECHT een andere propositie, nieuw in de markt. Hiermee willen we water aantrekkelijk maken voor kinderen.’
image
Dit artikel afdrukken