Tijdens de feestdagen draait het eerder om veel en lekker eten dan om een gezonde en gebalanceerd voeding. Maar niet voor het jongetje in de nieuwe, 2,5 minuut durende 'kerstcommercial' van Intermarché. Hij realiseert zich dat de Kerstman van alle koekjes, stukjes kaas en glaasjes melk (of hartversterkingetjes) zó dik wordt dat hij niet meer door de schoorsteen past.

Reden tot actie. Op de tonen van het chanson 'J'ai tant revé' van Henri Salvador uit 2003 gaan het jongetje en zijn oudere zusje voortvarend aan de slag. Ze zetten de Kerstman op dieet. Weg met het snoep en de suiker, de twee bieden hem groenten en verse, zelf bereide traktaties aan. Ze nemen de keuken over en laden in de Intermarché de boodschappenkar van hun ietwat verbouwereerde ouders vol met gezonde en verse groenten en verse vis. 'Story telling' in optima forma.

Het filmpje sluit aan bij de eerdere campagne van Intermarché waarbij een jongeman gezond ging koken om indruk te maken op de caissière van de supermarkt. Met succes. Ook dit keer slagen de kinderen in hun opzet: de Kerstman past door de schoorsteen, blijkt op Kerstochtend. Intermarché besluit het filmpje, dat inmiddels al meer dan een miljoen keer is bekeken, met een simpele boodschap: "Wij zijn producenten en retailers om jou te helpen iedere dag een beetje beter te eten." Met dit soort filmpjes is de Franse supermarktketen een voorloper.

Dit artikel afdrukken