Het Koksgilde gaat in 2009 intensief samenwerken met Unilever Foodsolutions. Daarover hebben de twee partijen onlangs overeenstemming bereikt. Unilever is sponsor van een competitie van het Koksgilde, Gastvrijheidszorg met sterren. Ook wil de multinational zich richten op jonge chefs.
Paul Fagel en Theo Pieper, respectievelijk president en vice president van het Koksgilde en Bas Holshuijsen, sales manager horeca en Ronald Lekkerkerker, sales manager instellingen (foto) ondertekenden onlangs de samenwerkingsovereenkomst. Voor het project Gastvrijheidszorg met sterren is Unilever Foodsolutions hoofdsponsor van het Nationaal Gastvrijheidszorg Evenement.
Een jaarlijks evenement, waar tussen de 750 en 1000 personen uit de zorg aan deelnemen en de sterrengids Gastvrijheidszorg wordt gepresenteerd. Het evenement sluit zeer goed aan bij de visie van Unilever ten aanzien van de zorg.
Horeca
Unilever Foodsolutions Horeca wil de komende jaren sterk inzetten op gezondheid en praktisch ondernemerschap en zich met deze boodschap met name richten op de jonge chefs. In de Gilden
Twee in het voorjaar en een in het najaar. De eerste sessies in het voorjaar zal Senses heten, inspelend om fysiologische effecten toe te passen in het dagelijkse menu. De tweede voorjaarssessie zal een Ladies Day zijn, speciaal voor de vrouwelijke chefs.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Dick, niet helemaal. Er staat smaakvol, en dat is iets heel anders dan smakelijk. Honig vertelt dat het elegant oogt. Of het te hachelen is, daarover houdt de voormalige stijfselmaker zich--al is dat vast niet opzettelijk--op de vlakte. :-)
Honig gaat de kas in. Let op de woordkeuze: "De samenwerking is een goede match: de glastuinbouwers telen de verse groenten, Honig zorgt er vervolgens voor dat deze groenten van eigen bodem smaakvol op tafel komen te staan."
Dankzij Honig wordt het te eten. Jaja.
@Steven, nee ik heb er wat moeite mee hoe de industrie omarmd wordt door een groep vakmensen die eigenlijk basaal lekker moeten koken met verse ingredienten. En die als argument aanvoeren dat vers en lokaal belangrijk zijn in de huidige markt. In de vakbladen lees je daarover en je hoort die geluiden ook steeds vaker. Maar via de achterdeur werken ze met de grootgeld schieters. In die beweging zit iets tegenstrijdigs en dat roept bij mij vraagtekens op. Omdat het voor mij zoiets heeft alsof je je ziel aan de duivel verkoopt. Wellicht overdijf ik......Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe de foodloglezers hierover denken.
Ailko, wat moeten we met dit bericht? Is dit een positieve tendens, volgens jou?