Een beetje van Maggi en een beetje van jezelf - daar houden dus koks ook al van. Handige zet of verkwantselarij van het vak?

Het Koksgilde gaat in 2009 intensief samenwerken met Unilever Foodsolutions. Daarover hebben de twee partijen onlangs overeenstemming bereikt. Unilever is sponsor van een competitie van het Koksgilde, Gastvrijheidszorg met sterren. Ook wil de multinational zich richten op jonge chefs.
Paul Fagel en Theo Pieper, respectievelijk president en vice president van het Koksgilde en Bas Holshuijsen, sales manager horeca en Ronald Lekkerkerker, sales manager instellingen (foto) ondertekenden onlangs de samenwerkingsovereenkomst. Voor het project Gastvrijheidszorg met sterren is Unilever Foodsolutions hoofdsponsor van het Nationaal Gastvrijheidszorg Evenement.

Een jaarlijks evenement, waar tussen de 750 en 1000 personen uit de zorg aan deelnemen en de sterrengids Gastvrijheidszorg wordt gepresenteerd. Het evenement sluit zeer goed aan bij de visie van Unilever ten aanzien van de zorg.

Horeca
Unilever Foodsolutions Horeca wil de komende jaren sterk inzetten op gezondheid en praktisch ondernemerschap en zich met deze boodschap met name richten op de jonge chefs. In de GildenAcademie (opgezet door het Koks- en Gastvrijheidgilde) worden daartoe drie bijeenkomsten worden georganiseerd.

Twee in het voorjaar en een in het najaar. De eerste sessies in het voorjaar zal Senses heten, inspelend om fysiologische effecten toe te passen in het dagelijkse menu. De tweede voorjaarssessie zal een Ladies Day zijn, speciaal voor de vrouwelijke chefs.


Dit artikel afdrukken