Oernederlandse merken als De Ruijter, Venz en Honig zijn al sinds 2001 in handen van het Amerikaanse voedingsmiddelenconcern Kraft Heinz - dat vorig jaar nog poogde Unilever over te nemen. Kraft Heinz heeft volop plannen om deze merken nu ook buiten Nederland te gaan verkopen. Dat zegt Rafa Oliveira, topman van Kraft Heinz voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika in De Telegraaf. "De producten van Honig en Karvan Cevitam (KC) zijn aangepast aan de behoefte van de klanten. Zo maakt Honig zijn producten tegenwoordig met minder zout, meer natuurlijke grondstoffen en met minder suiker en is er van KC nu een suikervrije limonadedrank op de markt." Kraft Heinz investeert zo'n €90 miljoen in Nederland, onder meer in een Global Centre of Excellence aan de Amsterdamse Zuidas, waar "de contouren van de voedingsindustrie 3.0 geschetst zullen gaan worden". De Amerikanen hebben al sinds 1958 een ketchupfabriek in Elst. Die wordt binnenkort uitgebreid met 25% en is dan de de grootste ketchupfabriek buiten de VS, zegt Kraft Heinz.
Telegraaf - Kraft Heinz op Amsterdamse Zuidas
Reageer
  • Deel
Druk af