Als het aan HelloFresh ligt, komen de boxen nog dit jaar ook bij andere supermarktketens in de schappen. HelloFresh werkte in de VS, net als in Europa, tot nu toe vooral met thuisbezorging, maar experimenteerde eerder al eens met winkelverkoop via 6 Delhaize-supermarkten in België.

Met de retaillancering van de maaltijdboxdienst wil HelloFresh retailers 'nieuw leven inblazen', schrijft RetailDetail. Supermarkten kunnen er mee tegemoet komen aan de vraag van klanten naar door chefs bedachte, verse en gemakkelijk te maken maaltijden, zegt Tobias Hartmann, de topman van HelloFresh in Noord-Amerika. "Onze retaillijn verlaagt de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te creëren. Ze kunnen het ook gemakkelijk integreren in groeiende domeinen van hun bedrijf, zoals online boodschappen en leveringen.”

Die invalshoek moet het vooral voor kleinere ketens interessant maken de HelloFresh maaltijdkits op de schappen te nemen en zo hun categorie meeneemmaaltijden simpel uit te breiden met een product met een hoge marge. In een box, die $15 à 20 kost, zitten alle ingrediënten voor een op de Amerikaanse klantensmaak afgestemde maaltijd voor 2 personen.

Voor HelloFresh is het nieuwe kanaal een manier om zijn data en infrastructuur verder te exploiteren en een "erg complementair klantensegment aan te spreken". Om aantrekkelijk te zijn voor de supermarkten ontwikkelde de maaltijdboxenleverancier nieuwe verpakkingen en breidde het bedrijf zijn logistieke distributienetwerk uit van 5 naar 11 distributiecentra. Er zijn geen plannen om HelloFresh ook buiten de VS in supermarkten te gaan aanbieden, meldt het FD.
Dit artikel afdrukken