Dankzij de coronacrisis is Domino's uitgegroeid tot de grootste maaltijdleverancier van België, zegt Nicky Claeys, verantwoordelijk voor de commerciële uitrol van Domino's in Europa, in De Tijd. Mensen die vroeger nooit bezorgmaaltijden bestelden, zijn dat door corona beginnen te doen. Daar speelt Domino's slim op in. Door het openen van nieuwe winkels - bij de meeste Domino's-vestigingen kun je je pizza niet ter plekke opeten - in met name kleinere steden. Daar zijn vaak geen alternatieven die maaltijden bezorgen.

Domino's wil het huidige momentum gebruiken om meer dan pizza alleen te gaan leveren. "Bezorging boomt en in onze keukens kunnen we veel meer maken dan alleen pizza," zegt Claes. "Pizza is het populairst bij mensen die eten bestellen. Kip komt op plaats twee. Dat gaan we binnenkort ook aanbieden." Via de eigen bezorgdienst natuurlijk, al staat Domino's ook op de platformen van Uber Eats, Takeaway én Deliveroo.

In Nederland maakte Domino's bekend 20 extra vestigingen te openen om precies dezelfde redenen: thuisbezorgen is ook in Nederland sterk gegroeid. Om de kansen die dat biedt aan te kunnen, moeten nieuwe keukens gebouwd worden.

Die laatste slaat ook aan het verdubbelen. Nog dit jaar gaat de Belgische Deliveroo bezorgen in 15 extra steden, waarmee het totaal op 28 komt. Dat is niet alleen goed nieuws voor de consument, zegt de Deliveroo-woordvoerder in RetailDetail, "Het geeft ook een bemoedigend signaal aan de Belgische horeca en betekent extra inkomsten voor onze koeriers.” In Nederland doet
Dit artikel afdrukken